diumenge, 10 de febrer del 2013

El curador de contiguts, un 'superheroi' contra la infoxicació

A dia d'avui ningú dubta ja que la infoxicació és un aspecte que cal tenir molt present quan parlem d'Internet.  Tal i com vaig comentar jo mateix fa més de tres anys en aquesta entrada, estem vivint en temps exponencials. Només com a dada significativa recent: durant el partit de la Super Bowl del passat 3 de febrer, es van enviar ni més ni menys que 24.1 milions de tweets.

Jo mateix també m'estic trobant amb aquesta circumstància en la realització del meu treball de fi de grau. Centenars de tweets són enviats a diari amb les paraules "realidad aumentada", fet que supera la meva capacitat de recopilar informació i se'm fa impossible dedicar temps per analitzar-la tota.

Aspecte de les pestanyes obertes del meu navegador per realitzar  aquesta entrada


És evident, doncs, que en aquest context es fa necessària la figura del curador de continguts. Dolors Reig defineix el content curator com "un intermediari crític del coneixement", en altres paraules aquell qui sap separar el gra de la palla. És cert que no és res nou, però sí que cada vegada prendrà més protagonisme i, com afegeixen en l'article anterior, està cridat a ser una figura clau de la web 3.0.

Veurem què ens depara el futur i fins on arribem. De moment les espectatives són infinites, per difícil que sembli d'imaginar. El que sí està clar és que qui opti per fer de la seva professió un curador de continguts no tindrà problemes d'atur. Vaja, esperem que no.

Per saber-ne més:
La figura dels curadors de continguts contra la infoxicació
El curador de contenidos, una nueva profesión
Curador de contenidos por Ángel Valle
Content curation en 10 pasos
La curadería de contenidos en el mundo digital

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada